Wycieczka do Kotliny Jeleniogórskiej i Pragi

• 2024-06-17 14:24:11

W dniach 11-14 czerwca odbyliśmy wspaniałą wycieczkę do Kotliny Jeleniogórskiej i Pragi. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy urokliwą Szklarską Porębę i podziwialiśmy jej naturalne środowisko. Dotarliśmy do Wodospadu Kamieńczyka- najwyższego w Sudetach. Doskonałym punktem widokowym były Krucze Skały.

Kolejny dzień spędziliśmy w Pradze - zwiedziliśmy m.in. Zamek na Hradczanach, Ogrody Królewskie z Belwederem, Plac Hradczański, widzieliśmy uroczystą odprawę Wart przed pałacem prezydenckim, Katedrę św.Vita, Bazylikę Św.Jerzego, byliśmy w Ogrodach Senatu, spacerowaliśmy po Moście Karola i po Rynku Starego Miast, w wycieczkę po stolicy Czech zakończyliśmy rejsem po Wełtawie.

Trzeciego dnia pogoda nas nie rozpieszczała... dlatego postanowiliśmy zmienić plany i zamiast zdobywać Śnieżkę wyruszyliśmy z Karpacza do Świątyni Wang. Podziwialiśmy piękne widoki Kotliny Jeleniogórskiej i Karkonoszy. Następnie udaliśmy się do kopali rudy uranu - Kopalnia "Liczyrzepa" w Kowarach. W kopalni do 1973 roku był wydobywany uran dla ZSRR. Kolejnym punktem wycieczki była Jelenia Góra. Z wieży na  Wzgórzu Krzywoustego, zwanej Grzybkiem, podziwialiśmy niezapomnianą panoramę Karkonoszy, Rudaw Janowickich i częściowo Gór Kaczawskich.

W ostatnim dniu naszej wyprawy byliśmy w czeskim Adrspach.  Przyroda i zapierające dech widoki w Narodowym Rezerwacie Przyrody Skał Adrszpasko-Teplickich - nie da się tego opisać słowami - trzeba to zobaczyć.
Wróciliśmy do Kutna nieco zmęczeni, ale w bardzo dobrych nastrojach.

To była wspaniała wycieczka, a niezapomniane chwile pozostaną z nami na długo.