Zdalne nauczanie jest doskonałą okazją to tego, aby zmienić koncepcję lekcji. Polega ona na odwróceniu kolejności poszczególnych etapów lekcji. Podczas takich zajęć uczniowie przygotowują się w domu, przeglądają udostępnione materiały, robią notatki i prezentacje. Na lekcji online jest wówczas czas na pogłębianie i utrwalanie zdobytej wiedzy.
Odwrócona lekcja fizyki
Dziś w klasie II D odbywa się właśnie taka lekcja, której tematem było ciśnienie.
Część pierwszą poprowadzili uczniowie : Aleksander Jasiński, Jakub Barczyński i Wiktor Gryglak. Integralną częścią ich działań była prezentacja multimedialna, która zawierała podstawowe wiadomości o ciśnieniu, wzory, zadania dla pozostałych uczniów, a nawet doświadczenia (samodzielnie przygotowanie i nagrane). Uczniowie w doskonały sposób zaprezentowali swoją wiedzę.
Część druga poprowadzona była przez nauczyciela. Uczniowie mieli teraz możliwość pogłębienia swojej wiedzy. Wspólnie wyprowadzili wzór na ciśnienie w gazie. Interpretowali poszczególne zależności miedzy wielkościami fizycznymi. Osiągnięty efekt i cele lekcji – zaskakująco dobre.
Polecam!