„Metoda projektu jest najbardziej interaktywną metodą nauczania, ponieważ pozwala na maksymalne zaangażowanie uczniów w osiąganie wyznaczonych celów, a dodatkowo łączy w sobie inne metody i techniki uczenia się. Obecnie w każdej sferze działalności człowieka można spotkać się z tym sposobem organizowania pracy ludzkiej.
Chemiczne projekty w ALO
Według W. H. Kilpatricka projekt to odważne, planowane działanie, wykonywane całym sercem w środowisku społecznym. Projekt jest terminowym zadaniem, wymagającym podejmowania różnorodnych aktywności, realizowanym samodzielnie przez uczniów, według przygotowanego wcześniej planu.”
Kształcenie na odległość stwarza szerokie pole do działania metodą projektu m.in. na lekcjach chemii. Uczniowie klas drugich realizując zagadnienia dotyczące elektrochemii przygotowali projekty na temat wpływu środowiska na proces korozji metali. Opracowywali podstawy teoretyczne, a następnie samodzielnie w warunkach domowych wykonywali doświadczenie na podstawie, którego formułowali wnioski. Sprawozdania z badań przedstawiali w formie prezentacji multimedialnych. Analiza wyników pozwoliła im na stwierdzenie, co sprawia, że metale szybciej korodują, jak również jakie warunki zapobiegają temu procesowi.